Rozpoczęło się dodatkowe postępowanie rekrutacyjne dla klas pierwszych w szkołach ponadpodstawowych, które są pod patronatem Gminy Miasta Toruń. Przeznaczono na to rok szkolny 2024/2025.
Do dyspozycji kandydatów w toruńskich placówkach edukacyjnych pozostaje łącznie 192 wolne miejsca. Z tego 19 miejsc znajduje się w branżowych szkołach I stopnia, a 62 w liceach ogólnokształcących. Natomiast najwięcej, bo aż 111 miejsc jest dostępnych w technikach.
Chętni mogą składać swoje wnioski dotyczące udziału w postępowaniu uzupełniającym do godziny 15:00 dnia 29 lipca 2024 roku.
Szczegółowy wykaz szkół, które przeprowadzają rekrutację na rok szkolny 2024/2025 znajduje się na stronie miasta. Wniosek o przyjęcie do wybranej szkoły powinien zawierać pełne zbiory dokumentów, które potwierdzają spełnienie przez kandydata wymaganych kryteriów. Wszystkie papiery powinny trafić bezpośrednio do szkoły, której dotyczy aplikacja.
Wyniki postępowania uzupełniającego podane zostaną do wiadomości publicznej przez komisje rekrutacyjne poszczególnych szkół 6 sierpnia 2024 roku o godzinie 12:00. Listy będą zawierać informacje o kandydatach, którzy zakwalifikowani oraz tych, którzy nie zdobyli wymaganej liczby punktów.
Do 8 sierpnia 2024 roku, do godziny 15:00 powinno nastąpić potwierdzenie woli przyjęcia poprzez dostarczenie oryginałów świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty. W przypadku szkół oferujących kształcenie zawodowe trzeba dodatkowo dostarczyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem.
Finałowy ogłoszenie listy przyjętych i nieprzyjętych kandydatów zostanie opublikowany 9 sierpnia 2024 roku o godzinie 12:00.
Warto zaznaczyć, że równolegle do postępowania uzupełniającego trwa procedura odwoławcza w postępowaniu rekrutacyjnym. Rodzice kandydatów, którzy nie zdobyli miejsca w szkołach ponadpodstawowych mogą skorzystać z tej możliwości. Wnioski o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia można złożyć do komisji rekrutacyjnej przy szkole, do której kandydat nie został przyjęty, w terminie do 25 lipca 2024 roku. Wolne miejsca są również przeznaczane na potrzeby procedury odwoławczej.
Procedura odwoławcza wygląda następująco: W ciągu trzech dni od dnia ogłoszenia listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, czyli do 25 lipca 2024 roku rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły. Komisja rekrutacyjna ma na to trzy dni od dnia wystąpienia rodzica. Uzasadnienie powinno zawierać przyczyny odmowy oraz informacje o najniższej liczbie punktów uprawniającej do przyjęcia oraz liczbę punktów zdobytych przez kandydata w procesie rekrutacji. Rodzic kandydata może złożyć odwołanie do dyrektora szkoły w ciągu trzech dni od otrzymania uzasadnienia. Decyzję dyrektora można zaskarżyć do sądu administracyjnego właściwego dla siedziby szkoły.