Specjalistyczny Szpital Miejski im. Mikołaja Kopernika w Toruniu poszukuje nowego dyrektora. Na ogłoszony konkurs wpłynęło sześć propozycji.
Postępowanie konkursowe jest prowadzone przez komisję konkursową, powołaną przez Radę Miasta Torunia Uchwałą numer 49/24 z 18 lipca 2024 roku. W skład komisji wchodzą: Dagmara Zielińska, pełniąca funkcję zastępcy prezydenta Torunia i przewodnicząca komisji, lekarz Szymon Kudlicki, Aleksandra Wachowiak-Kaźmierczak, Agnieszka Wasita, Anna Szytniewska oraz Adrian Mól – wszyscy są przedstawicielami podmiotu tworzącego. Z Rady Społecznej w skład komisji wszedł Marcin Czyżniewski.
22 sierpnia bieżącego roku planowane jest otwarcie nadesłanych ofert i ocena ich formalna. Po tym etapie zostanie ustalony termin posiedzenia, na którym odbędą się indywidualne rozmowy z osobami spełniającymi wymagania konkursu i posiadającymi kompletny zestaw dokumentów.
Wymagania, jakie musi spełnić kandydat na dyrektora Specjalistycznego Szpitala Miejskiego im. Mikołaja Kopernika, obejmują wyższe wykształcenie oraz wiedzę i doświadczenie gwarantujące prawidłowe wykonywanie obowiązków tego stanowiska. Niezbędne jest też co najmniej pięcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym lub ukończone studia podyplomowe z zarządzania i co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe.
Do dodatkowych wymagań zaliczają się: bardzo dobra znajomość przepisów niezbędnych dla wykonania zadań na stanowisku objętym konkursem, w tym aktów prawnych dotyczących działalności leczniczej, zawodów medycznych, finansów publicznych, świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, prawa zamówień publicznych, prawa pracy i praw pacjenta. Ważna jest też wiedza na temat funkcjonowania administracji publicznej, szczególnie samorządu terytorialnego, a także umiejętność pozyskiwania funduszy zewnętrznych, włączając w to środki unijne na ochronę zdrowia.
Jednym z dokumentów, jakie musi dostarczyć kandydat, jest koncepcja pracy na stanowisku dyrektora Specjalistycznego Szpitala Miejskiego im. Mikołaja Kopernika w Toruniu.