Wojciech Ahiejczyk, kierowca autobusu, ratuje życie człowieka cierpiącego na atak epilepsji

Wojciech Ahiejczyk, pracownik MZK pełniący rolę kierowcy autobusu, okazał się być prawdziwym bohaterem, kiedy uratował człowiekowi życie. Jego skromność jest godna podziwu oraz inspiracji – jak sam twierdzi, nie uczynił nic niespotykanego. Każdy powinien reagować tak samo w podobnych sytuacjach.

Scena rozegrała się 9 lutego, kiedy to Wojciech Ahiejczyk prowadzący autobus linii nr 44 zatrzymał pojazd blisko przystanku oznaczonego jako „Ceramika”. Po wyłączeniu silnika, założył swoją kurtkę i podszedł do człowieka leżącego na przystanku. Pasażerowie początkowo byli zaskoczeni, ale szybko zrozumieli, że kierowca udziela pierwszej pomocy człowiekowi będącemu w potrzebie.

Wojciech Ahiejczyk zdecydowanie twierdzi: „Kiedy zobaczyłem leżącego człowieka, nie miałem żadnych wątpliwości co do moich następnych działań. Wyglądało na to, że mężczyzna ma atak epilepsji, więc prędkość reakcji była kluczowa. Naprawdę nie ma o czym rozmawiać. Nie zrobiłem nic niezwykłego. Wszyscy powinniśmy reagować tak samo. Nie możemy pozostać obojętnymi, kiedy widzimy, że coś złego się dzieje. Często od szybkiej reakcji zależy zdrowie, a nawet życie innej osoby”.

Jego działania spowodowały, że inni świadkowie i pasażerowie również postanowili pomóc. Jeden z nich położył swoją kurtkę pod głowę leżącego mężczyzny, inni natomiast wezwali służby ratunkowe.

Wojciech Ahiejczyk – ten skromny bohater – nie poinformował swojego pracodawcy, Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu, o tym zdarzeniu przez kilka dni. Uważał bowiem, że to naturalne zachowanie i nie było w nim nic nadzwyczajnego. Jednak kiedy informacja o tym zdarzeniu dotarła do jego zwierzchników i otrzymał od nich wyrazy uznania, był wyraźnie zakłopotany – relacjonuje Sylwia Derengowska, rzecznik MZK w Toruniu.

Wojciech Ahiejczyk jest cenionym pracownikiem MZK od wielu lat. Jego przełożeni mówią o nim, że jest rzetelnym i sumiennym pracownikiem. Teraz wszyscy wiemy, że ma również ogromną empatię i umie reagować odpowiednio w sytuacjach kryzysowych.