Informację o tym, że Szosa Lubicka jest najgroźniejszą arterią drogową w Toruniu, potwierdziły dane Komendy Miejskiej Policji. W 2024 roku właśnie tutaj odnotowano najwięcej incydentów drogowych – aż 128. Nieco mniej spotkań z radiowozem miały miejsce na Grudziądzkiej oraz Szosie Chełmińskiej.
Podczas ostatniego spotkania Rady Miasta Torunia, inspektor Witold Markiewicz, pełniący funkcję Komendanta Miejskiego Policji, zaprezentował obszerny raport dotyczący działań stróżów prawa w ciągu minionego roku. Raport uwzględniał nie tylko statystyki związane z przestępstwami, kondycję kadrową lokalnego oddziału policji, ale również sytuację na drogach miasta.
Analiza danych zawartych w raporcie pozwala stwierdzić, że w 2024 roku na terenie Torunia miało miejsce 2696 incydentów drogowych. Jest to wzrost o 138 zdarzeń w porównaniu do roku 2023. Spośród wszystkich zarejestrowanych zdarzeń, 35 zakwalifikowano jako wypadki drogowe, w tym trzy zakończyły się śmiercią ofiar.
Zgodnie z publikowanymi przez policję danymi, Szosa Lubicka okazała się najbardziej niebezpieczną ulicą w Toruniu. W minionym roku doszło tam do 128 incydentów drogowych. Niemniej warto podkreślić, że Szosa Lubicka jest również najdłuższą ulicą w mieście, mierzącą 6,55 km długości. Rozpoczyna się na skrzyżowaniu z Targową na Jakubskim Przedmieściu, a kończy na granicy miasta z Lubiczem Dolnym.
Policja podaje kolejne miejsca podium najniebezpieczniejszych ulic w Toruniu: Grudziądzka z 116 zdarzeniami i Szosa Chełmińska z 90 incydentami. Dalej plasują się: Kościuszki (82), Polna (74), Poznańska (73), Broniewskiego (70), Łódzka (69), Curie-Skłodowskiej (68), Olsztyńska (55), Szosa Bydgoska (44, w tym jedno ze śmiertelnym skutkiem) oraz Przy Kaszowniku (39, również z jednym tragicznym wypadkiem).
Dane policyjne wskazują również na najczęstsze przyczyny wypadków drogowych wynikających z błędów kierowców. Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu stanowi aż jedną trzecią wszystkich przyczyn. Kolejne miejsca zajmują: nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu na przejściu dla pieszych (17%), niedostosowanie prędkości do warunków ruchu (14%) i nieprawidłowe wymijanie (8%).
W ciągu minionego roku przeprowadzono również 89 441 kontroli trzeźwości kierowców, co stanowi wzrost o 958 w porównaniu do roku 2023. Niestety, wyniki tych kontroli były alarmujące – aż 145 kierowców prowadziło pojazd będąc pod wpływem alkoholu, co oznacza wzrost o 22 przypadki w porównaniu do poprzedniego roku.