Rozbudowa drogi krajowej pomiędzy miastem Toruń a miejscowością Łysomice może spotkać się ze znacznym opóźnieniem. Aktualne prognozy sugerują, że ta kluczowa inwestycja infrastrukturalna może zostać ukończona dopiero za kilka lat, mimo rosnącego natężenia ruchu na tej trasie.
O planach związanych z poszerzeniem drogi krajowej nr 91 w Toruniu od dawna jest głośno. Wszystko za sprawą nowo powstającego ronda na skrzyżowaniu ulic Grudziądzkiej i Strobanda. Zakres prac obejmuje też stworzenie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu (od skrzyżowania Polna-Celnicza do skrzyżowania ze Strobanda) oraz ciągu dla pieszych i rowerzystów prowadzonego wzdłuż cmentarza.
Jest to jedna z pierwszych istotnych inwestycji na tej trasie. Kolejną ma być zapowiadana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad rozbudowa odcinka DK 91 między Toruniem a Łysomicami. W sierpniu 2022 roku podpisano umowę na opracowanie dokumentacji dla rozbudowy tego odcinka drogi na trasie od granicy Torunia do Łysomic. Trasa, która ma zostać przebudowana, liczy 3,8 km – od 180 km do 183,84 kilometra drogi krajowej nr 91. Planowany nowy odcinek ma składać się z dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.
Dokumentację dla tej inwestycji przygotowuje warszawska firma Multiconsult Polska za kwotę 3,6 miliona złotych. Pierwsze materiały zostały dostarczone GDDKiA jesienią ubiegłego roku. Ze względu na istotność przebudowy DK 91 dla mieszkańców Torunia i północnej części powiatu, poprosiliśmy o udzielenie kilku informacji na temat przedstawionych propozycji.
– Koncepcja rozwiązań jest materiałem o charakterze wewnętrznym, niezbędnym GDDKiA do oceny wariantów, które będą rozwijane w toku projektowania. W przypadku realizacji zadań na sieci dróg koncepcji – jako materiału wstępnego, który zmienia się w toku projektowania – w związku z rozpoznawanymi uwarunkowaniami nie udostępniamy do konsultacji – przekazał „Oto Toruń” Julian Drob, rzecznik GDDKiA w Bydgoszczy.