W sierpniu tego roku spółka Transbruk Barczyńscy planuje zakończyć prace przy modernizacji trasy w miejscowości Rogówek, położonej w gminie Lubicz nieopodal Torunia. Koszt całego zadania wynosi prawie pół miliona złotych.
Gmina Lubicz, już na początku marca, zdobyła dofinansowanie na inwestycje drogowe w ramach programu „Polski Ład”, o wartości 8 milionów złotych. Całkowita kwota przeznaczona na te projekty to 8,5 miliona. Wykonawcy takich zadań, jak budowa dróg z kostki i chodników został wybrany krótko po zdobyciu funduszy – firma BRUKBUD pod przewodnictwem Sławomira Przyziółkowskiego. Natomiast asfaltowe trasy miał na swoim koncie wykonawca Transbruk z Pigży.
Na początku lipca Urząd Gminy poinformował o finalizacji prac przy jednej z najstarszych ulic w Złotorii – Jagiellonów (na długości 335 m) i Kazimierza Wielkiego (170 m). Te projekty były częścią pakietu dofinansowanych przedsięwzięć. Aktualnie, najbliżej zakończenia jest przebudowa drogi gminnej w Rogówku.
Przebudowa drogi w Rogówku jest na ukończeniu. Asfalt na jezdni już został nałożony, pozostają jeszcze do wykonania pobocza i oznakowanie trasy. Przewiduje się, że prace zostaną zakończone do 22 sierpnia. Wykonawcą jest wspomniana wcześniej firma Transbruk Barczyńscy Sp. z o.o. z Pigży, a wartość całego projektu wynosi prawie 489 tysięcy złotych.
Zgodnie z umową zawartą z tym samym wykonawcą, w bieżącym roku planowane jest również odnowienie odcinka drogi gminnej nr 100743C w Gronówku oraz ulicy Owocowej w Grębocinie. Prace nad oboma projektami są w fazie przygotowań, a gmina już przedstawiła główne założenia.
W miejscowości Gronówek zaplanowano remont około 90 metrów istniejącej trasy, gdzie powstanie nowa powierzchnia asfaltowa oraz pobocza z kruszywa. Reszta trasy, o długości około 380 metrów, wymaga gruntownej przebudowy – stary asfalt zostanie usunięty i położona nowa nawierzchnia wraz z poboczami.
W Grębocinie, prace będą przeprowadzone na odcinku o długości około 1420 metrów. Przy czym, na prawie 800 metrach powstanie nowa nawierzchnia asfaltowa i pobocza z kruszywa. Natomiast na pozostałym odcinku około 640 metrów, ze względu na zaawansowane zużycie zewnętrznych pasów jezdni, planowane jest wykonanie nowej konstrukcji o szerokości około 0,5 metra i poboczy z kruszywa.